Nieuwe structuur afdeling Service & Nazorg

Nijhuis Toelevering Nijhuis Toelevering

De afdeling Service & Nazorg zorgt er binnen Nijhuis Toelevering voor dat alle kozijnen op de juiste wijze worden opgeleverd en dat meldingen zo goed en snel mogelijk worden verholpen. Om dit in de toekomst nog beter te stroomlijnen en het aantal meldingen te reduceren, werken collega’s Gerrit, Jan, Susanne en Eugenie sinds een aantal maanden met een nieuwe structuur. Lees hier meer over de nieuwe rolverdeling binnen de afdeling.

Opleverservice

Gerrit Pluimers is binnen Nijhuis Toelevering de manager van de werkvoorbereiding en verantwoordelijk voor de opleverservice. Hij zorgt ervoor dat er ruim voor het moment van oplevering een servicemonteur op de bouwlocatie is geweest om de afgesproken werkzaamheden te verrichten, zoals het aanbrengen van deurgarnituur, het afstellen van ramen en deuren, et cetera.

"Mogelijke manco's worden zo snel mogelijk op de bouw hersteld"

Kwaliteitsmeldingen voor oplevering

Jan van den Dijk is coördinator van de afdeling Service: hij coördineert de werkzaamheden en is het aanspreekpunt als het gaat om meldingen die vóór oplevering plaatsvinden, de zogenaamde kwaliteitsmeldingen. Jan verzamelt de kwaliteitsmeldingen die vanuit aannemers of opdrachtgevers komen en zorgt ervoor dat deze zo snel mogelijk opgelost worden. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor het coördineren en afhandelen van de manco’s in de fabriek. Soms komt het bijvoorbeeld voor dat een raam een ruit mist of dat er onderdelen van het hang- en sluitwerk ontbreken. Mocht er een manco kozijn naar de bouw gaan, dan wordt daar door de productiemedewerker direct een melding van gemaakt, zodat deze ruiten of het hang- en sluitwerk op de bouw alsnog zo snel mogelijk geplaatst worden. Zo voorkomen we vertraging van het proces.

Nijhuis_postafbeelding Jan van den Dijk is coördinator van de afdeling Service en verantwoordelijk voor kwaliteitsmeldingen van aannemers of opdrachtgevers.

Na oplevering: nazorg

Vanaf het moment dat een woning opgeleverd én bewoond is, spreken we van een adres in plaats van een bouwnummer. Vanaf dat moment zijn medewerkers nazorg Susanne en Eugenie verantwoordelijk voor de meldingen. Zij zijn het aanspreekpunt voor meldingen van de klant en de bewoners. Dit kunnen meldingen zijn over het niet goed sluiten van deuren of ramen, klachten ten aanzien van ruiten, roosters of schilder- en kitwerk. De meldingen worden beoordeeld, waarna Susanne of Eugenie met de bewoner een afspraak inplant voor een inspectie of reparatie.

Servicemonteurs

De reparaties worden uitgevoerd door onze eigen servicemonteurs, Eddie en Leo, die naast de reparaties ook de opleverservice uitvoeren. Omdat we bij Nijhuis Toelevering de afgelopen jaren een flinke groei van de omzet hebben gezien, kan het echter ook voorkomen dat externe partijen Leo en Eddie ondersteunen bij de reparaties en opleverservice. Susanne en Eugenie plannen de afspraken in en zijn het aanspreekpunt bij bijzonderheden op de bouw of bij een bewoner. Susanne is van maandag tot en met woensdag beschikbaar, Eugenie van woensdag tot en met vrijdag.

Doorontwikkeling en optimalisatie

Waar er eerder nog geen duidelijke rolverdeling was binnen de afdeling, moet de nieuwe structuur ervoor zorgen dat het team efficiënter samenwerkt en dat meldingen nog sneller afgehandeld kunnen worden. Na een aantal maanden met de nieuwe werkwijze zijn de eerste positieve effecten al merkbaar. Het uiteindelijke doel is om alle meldingen zo vroeg mogelijk in het proces, maar in ieder geval voor oplevering te bundelen en te verhelpen, zodat we de meldingen na oplevering zoveel mogelijk kunnen reduceren. Hiervoor blijven we de afdeling en de processen continu optimaliseren.

Anderen bekeken ook

Wil jij met ons verbinden?

Maatwerk kozijnen vanaf 5 werkdagen geleverd
Maak kennis met Toelevering Online
Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×