Klantmanager bij Nijhuis Toelevering: Dennis vertelt

Dennis Alferink Dennis Alferink

In december vorig jaar is Dennis Alferink bij Nijhuis Toelevering gestart als klantmanager. Hij is het aanspreekpunt voor commerciële en technische zaken. Een rol die helemaal bij hem past, volgens Dennis. “Ik krijg vooral energie van klantcontact, maar ook van de toekomstbestendige oplossingen waar Nijhuis Toelevering mee bezig is.”

Interesse in de bouw

“Mijn interesse heeft altijd gelegen in de bouwwereld, tijdens mijn studententijd was ik bijvoorbeeld werkzaam bij een bouwmarkt. Voordat ik bij Nijhuis Toelevering werkzaam was, heb ik diverse functies gehad binnen de toeleverende bouwindustrie. Wat hierbij veelal centraal stond was persoonlijk klantcontact in een technisch adviserende rol.”

Vooruitstrevend

“Omdat ik zelf in Rijssen woon waar Nijhuis Toelevering ook gevestigd is kende ik het bedrijf al, maar dat gaf niet de doorslag om hier te gaan werken. Wat wel doorslaggevend was, is de vooruitstrevendheid van het bedrijf. Nijhuis Toelevering is nu bijvoorbeeld druk met de toekomstbestendige ontwikkeling van een online portaal. Digitalisering zie je nog maar mondjesmaat in de bouwwereld, het gaat vooral op de traditionele manier. En dat terwijl het belangrijk is dat daar de komende tijd stappen in worden gemaakt. En die stappen nemen wij als Nijhuis Toelevering nu al.”

De vooruitstrevendheid van Nijhuis Toelevering gaf de doorslag om hier te werken

Toekomstbestendige oplossingen

“Zeker nu, ten tijde van de coronacrisis, is het belangrijk dat je klaar bent voor de toekomst. Nijhuis Toelevering wil daarin voorop lopen en dat is wat mij betreft de basis voor succes. Door de digitalisatie zal de rol als klantmanager misschien wel wat veranderen, maar ik zie er juist de toegevoegde waarde van in. Het persoonlijke contact blijft altijd belangrijk en wordt misschien zelfs juist nog belangrijker. Digitalisering en klantcontact moeten elkaar gaan versterken in de toekomst. Dat is een mooie uitdaging.”

Alles kan online

“Hoewel een volledige overstap naar online misschien in het begin lastig lijkt, ben ik ervan overtuigd dat uiteindelijk alles online kan. Persoonlijk zie ik het een beetje hetzelfde als de eerste mobiele telefoon. Toen kon je er eigenlijk alleen nog maar mee bellen. Uiteindelijk zie je dat je tegenwoordig je smartphone voor bijna alles gebruikt. Zo zie ik de digitalisering van onze timmerfabriek ook. Tevens kunnen we door deze optimalisaties onze processen simpeler en sneller maken en daardoor een goed en goedkoop product leveren.”

Nieuwe norm in de bouw

“Met Nijhuis Toelevering staan we aan het begin van een grote verandering, een nieuwe norm in de bouw. Vanuit mijn rol probeer ik te inventariseren waar de verschillende behoeften liggen en hoe we dit digitaal vorm kunnen geven. Ik vind het mooi dat ik mijn bijdrage mag leveren aan deze ontwikkeling. Daar krijg ik energie van!”

Wil jij met ons verbinden?

Maatwerk kozijnen vanaf 5 werkdagen geleverd
Maak kennis met Toelevering Online
Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×